General Objectives

5th Grade

Click the “+” button to toggle between showing and hiding the collapsible content.

At the end of school year, the students from 5th Grade, are gonna be able to:

English Language Arts (ELA)

  • Children will read and understand complex texts, analyzing themes, characters, and ideas.

  • Children will apply advanced word analysis and context clues to understand unfamiliar vocabulary.

  • Children will use precise vocabulary in speaking and writing to explain their ideas clearly.

  • Children will write multi-paragraph narratives, explanations, and persuasive essays with supporting evidence.

Mathematics

  • Children will work with fractions and decimals in all four operations and understand place value into the thousandths.

  • Children will classify 2D figures and explore the volume of 3D figures.

  • Children will convert measurements and analyze data using graphs and numerical summaries.

  • Children will apply fractions, decimals, and multi-step operations to solve complex real-world problems.

Español

    • Perfeccionar habilidades de lectura y escritura.

    • Analizar y comprender textos complejos y abstractos.

    • Escribir textos complejos y argumentativos.

    • Desarrollar habilidades de comunicación efectiva y persuasiva en diferentes

    • Contextos.

Science

  • Provide evidence that plants can grow without soil. Identify different food webs or chains and cycling of matter in an ecosystem in animals and plants.

  • Students will Identify different properties of matter, investigate and provide evidence that matter is conserved during change of state.

  • Students will be able to conduct research and report about the Earth and its major system and how human impact has affected the different systems.

Social Studies

  • Students will develop the skills to be thoughtful, responsible, and respectful digital citizens by making healthy media choices, protecting personal information, managing their digital footprints, fostering positive and safe online interactions, standing up against cyberbullying, understanding their rights and responsibilities as creators, and maintaining safe online friendships.

  • Que los estudiantes aprendan a ejercer su libertad de manera responsable, valorando el respeto, la justicia y la paz en su vida diaria. Durante el ciclo escolar reflexionarán sobre la importancia de la democracia, las leyes que protegen los derechos y la toma de decisiones para el bien común, desarrollando así actitudes que favorezcan una convivencia armónica en su comunidad.

  • Los estudiantes comprenderán cómo los acontecimientos históricos, desde la Independencia hasta la Revolución Mexicana, dieron forma al México que conocemos hoy. A lo largo del ciclo escolar, analizarán las causas, personajes y consecuencias de estos procesos, reconociendo los retos políticos, sociales y económicos que enfrentó el país. De esta manera, podrán valorar los logros alcanzados y reflexionar sobre los problemas que aún influyen en la vida nacional.

  • Los estudiantes comprenderán la ubicación, división política y relieve de América, así como la distribución de climas, flora, fauna y población urbana y rural. Aprenderán sobre la diversidad cultural, las actividades económicas, los recursos naturales y la industria, así como los problemas ambientales y la calidad de vida en los distintos países del continente. También desarrollarán conciencia sobre el consumo responsable y sostenible, y aprenderán a identificar riesgos para prevenir desastres en su comunidad y en América.

SEL

  • Develop social and emotional skills, attitudes, and competencies to help them become well-rounded individuals who can effectively navigate their personal and social lives.

Ciencias de la Salud

  • Perfeccionamiento técnico-motriz, control de movimientos complejos, toma de decisiones en juegos adaptados. Trabajar fuerza, coordinación avanzada y resistencia progresiva.

  • Relación alimentación-rendimiento, snacks saludables, lectura básica de etiquetas, reducción de ultraprocesados. Promover responsabilidad personal y respeto por el cuerpo.

Música

  • Maduración de las destrezas básicas. Iniciación a la comprensión de la relación de la música con las otras artes y con las disciplinas fuera de la música y su papel en la historia y la cultura.

Atelier

  • Expresar y crear trabajos de arte a partir de la observación de nuestro entorno natural, plantas, paisajes, animales, entorno cultural, vida cotidiana y familiar.

    Expresar emociones e ideas en sus obras de arte a partir de la experimentación con diversos materiales.

STEM

  • Define basic physics concepts and relate them to common machines.

    Study the structure of webpages and learn the programming language of HTML to develop their own webpages.

    Apply and recreate their knwolege gain in programming by using a real robot built by themselfs (LEGO Milo).